2013年9月30日

有誰不曾為那暗戀而痛苦?我們總以為那份癡情很重,很重,可能是世上最重的。有一天,驀然回首,我們才發現,它一直都很輕,很輕的。我們以為愛的很深,很深,來日歲月,會讓你知道,它不過很淺,很淺。最深和最重的愛,必須隨時日一起成長。 ~ 電影《艾蜜莉的異想天開世界》

有誰不曾為那暗戀而痛苦?我們總以為那份癡情很重,很重,可能是世上最重的。有一天,驀然回首,我們才發現,它一直都很輕,很輕的。我們以為愛的很深,很深,來日歲月,會讓你知道,它不過很淺,很淺。最深和最重的愛,必須隨時日一起成長。 ~ 電影《艾蜜莉的異想天開世界》/《天使愛美麗》(Le Fabuleux Destin d’Amélie Poulain)

Is there anyone who hasn’t suffered for the secret love? We always think that love is very heavy, heavy and could be the heaviest thing in the world. But one day, when you look back, you suddenly realize that it's always light, light. We all thought love was very deep, but in fact it's very thin. The deepest and heaviest love must grow up with the time.

延伸閱讀:博客來DVD館>艾蜜莉的異想世界(藍光BD)
2010年4月30日 ... 艾蜜莉生活平凡無奇,有天她意外發現了一個四十年前小男孩的聚寶盒,歷經千辛萬
苦,終於物歸原主;她看見老先生激動的淚光,童年記憶湧現

沒有留言:

張貼留言